luni, 1 iunie 2015

Importanta manualelor digitale-4

8. În ce măsură considerați că tutorialele existente
vă ajută să utilizați mai bine manualele digitale?



     Se pare ca tuturiarele existente au ajutat doar 1 singur profesor din 5 “ in foarte mare masura”. Raspunsurile respondentilor sunt impartite dupa cum urmeaza:
In foarte mare masura= 1 raspuns= 20%
In mare masura= 3 raspunsuri= 60%
In foarte mica masura= 1 raspuns= 20%
S-au inregistrat 0 raspunsuri pentru variantele: “in mica masura” si “ deloc”.
Presupozitii:
Utilizarea manualelor digitale, în destul de puține școli, ne îndeamnă să credem că tutorialele încă nu pot răspunde tuturor neclarităților în ceea ce privește utilizarea acestora, deci am înclina să alegem varianta în care tutorialele ne sunt de folos “în mare măsură” ci nu “în foarte mare măsură”.


 3 din cei 5 profesori care utilizează manualele la clasă confirmă că, întradevăr, “în mare măsură” tutorialele îi ajută atunci cînd au nelămuriri.


9. Cum apreciati relevanța activităților multimedia interactive (aplicații interactive)  prezente în manualele digitale?





Relevanta aplicatiilor multimedia este apreciata de profesorii care folosesc manualele digitale astfel:
Foarte relevante=1 raspuns= 20%
Relevante= 3 raspunsuri= 60%
Putin relevante= 1 raspuns= 20%
Niciun profesor nu a considerat ca aceste aplicatii ar fi “complet irelevante” si tot 0 raspunsuri s-au inregistrat pentru varianta “nu stiu, nu le-am accesat”.
Presupozitii:
Poate tocmai pentru faptul că fenomenul manualelor digitale nu este atât de puternic înradăcinat in sistemul de educație românesc, aplicațiile interactive nu au apucat să obțină un număr semnificativ de păreri, deci probabil încă mai sunt aspecte ce pot fi îmbunătățite. Totuși, părerea noastră este că acestea sunt relevante și coincide și cu părerea profesorilor care le utilizează la clasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu