8.
În ce măsură considerați că tutorialele existente
vă
ajută să utilizați mai bine manualele digitale?
Se pare ca tuturiarele existente au
ajutat doar 1 singur profesor din 5 “ in foarte mare masura”. Raspunsurile
respondentilor sunt impartite dupa cum urmeaza:
In foarte mare masura= 1 raspuns= 20%
In mare
masura= 3 raspunsuri= 60%
In foarte mica masura= 1 raspuns= 20%
S-au
inregistrat 0 raspunsuri pentru variantele: “in mica masura” si “ deloc”.
Presupozitii:
Utilizarea manualelor digitale, în
destul de puține școli, ne îndeamnă să credem că tutorialele încă nu pot
răspunde tuturor neclarităților în ceea ce privește utilizarea acestora, deci
am înclina să alegem varianta în care tutorialele ne sunt de folos “în mare
măsură” ci nu “în foarte mare măsură”.
3 din cei 5 profesori care utilizează
manualele la clasă confirmă că, întradevăr, “în mare măsură” tutorialele îi
ajută atunci cînd au nelămuriri.
9.
Cum apreciati relevanța
activităților
multimedia interactive (aplicații
interactive) prezente în manualele
digitale?
Relevanta aplicatiilor
multimedia este apreciata de profesorii care
folosesc manualele digitale astfel:
Foarte relevante=1 raspuns= 20%
Relevante= 3 raspunsuri=
60%
Putin relevante= 1 raspuns= 20%
Niciun profesor nu a considerat ca
aceste aplicatii ar fi “complet
irelevante” si tot 0 raspunsuri
s-au inregistrat pentru varianta “nu
stiu, nu le-am accesat”.
Presupozitii:
Poate tocmai pentru faptul că fenomenul
manualelor digitale nu este atât de puternic înradăcinat in sistemul de
educație românesc, aplicațiile interactive nu au apucat să obțină un număr semnificativ
de păreri, deci probabil încă mai sunt aspecte ce pot fi îmbunătățite. Totuși,
părerea noastră este că acestea sunt relevante și coincide și cu părerea
profesorilor care le utilizează la clasă.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu