luni, 1 iunie 2015

Importanta manualelor digitale- 5

Cum este apreciata oportunitatea introducerii
manualelor digitale in scoli?






            In ceea ce priveste modul in care respondentii apreciaza oportunitatea introducerii manualelor digitale in scoli, nu s-au inregistrat diferente intre respondentii de sex diferit si nici intre cei al caror mediu in care se afla institutia in care activeaza difera, ci putem sesiza o neconcordanta, asa cum probabil ne asteptam, intre respondentii a caror vechime in sistemul de invatamant depaseste 10 ani si cei care au la catedra mai putin de un deceniu.
            Rezultatele cercetarii arata ca, surprinzator, cadrele didactice cu o mai buna parere despre oportunitatea introducerii manualeleor digitale in scoli sunt cele cu o vechime de peste 10 ani, spre deosebire de profesorii cu o mai mica experienta in invatamant care sunt mai reticenti in privinta aceluiasi subiect.
                                  
            Pe de alta parte, putem observa ca doar 25% din profesorii cu mai mult de 10 ani vechime manifesta o atitudine negativa fata de acest subiect, spre deosebire de procentul dublu (58,30%) al profesorilor cu mai putina experienta.
                                       



De ce sunt utilizate manualele digitale doar “in mica masura”?

            Am realizat o statistica si in ceea ce priveste motivul pentru care profesorii care utilizeaza manualele digitale la clasa o fac doar “in mica masura”. Rezultatele cercetarii pun sub lupa cele doua motive centrale:
·         “ nu imi doresc ca elevii sa fie dominati de noile tehnologii”
·         “nu toti elevii beneficiaza de tehnologia necesara”.


De ce nu sunt utilizate manualele digitale in scoli?

            Raspunsurile subiectilor chestionati( cei care nu utilizeaza manualele digitale la clasa) au determinat urmatoarele procente:


                


            Este de luat in seama faptul ca un procent destul de mare al subiectilor nu utilizeaza manualele digitale, nu pentru ca nu au acces la ele, ci pentru ca personal, cadrele didactice nu sunt de acord cu folosirea lor la clasa.

Ce modalitati de sprijin prefera
profesorii din mediul rural? Dar cei din mediul urban?
In ce proportii?





O privire mai atenta ne determina sa afirmam faptul ca:
            In mediul rural nu este mentionata “consilierea”, in vreme ce, in mediul urban este apreciata de 35% din respondenti.
            Pe de alta parte, in mediul urban, “mentoratul” inregistreaza un procent de 0% spre deosebire de mediul rural unde castiga inca 11 procente. Situatie similara are loc si in cazul “manualului de utilizare”






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu