luni, 1 iunie 2015

Importanța manualelor digitale

        Cercetare privind introducerea manualelor in scoli



          In postarile urmatoare voi detalia studiul unei cercatari pe care eu, impreuna cu cateva colege l-am efectuat in cadrul cursului de Metodologia Cercetarii in Educatie.

          Problema de cercetare:
         Acest chestionar îşi propune să investigheze poziţionarea cadrelor didactice în raport cu diverse aspecte ale intoducerii manualelor digitale în anul şcolar 2014-2015. Vă rugăm să răspundeţi cu sinceritate la întrebările adresate. Rezultatele cercetării vor servi pentru formularea unor recomandări cu privire la eficientizarea  procesului educațional. Confidenţialitatea răspunsurilor  şi a identităţii dvs. sunt asigurate. Cercetarea se derulează în cadrul cursului Metodologia Cercetării în ştiinţele educaţiei la care participă studenţii Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (Universitatea din Bucureşti), Secţia Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, an II.

        Date despre respondenti:
       In ceea ce priveste studiul nostru, acesta s-a bucurat de participarea a 26 de respondenti dintre care:


       O prima intrebare din chestionarul aplicat subiectilor a fost:

1.Cum apreciaţi oportunitatea introducerii manualelor digitale în anul şcolar 2014-2015 la nivelul învăţământului primar?


*Numerele din coloane reprezintă numărul de raspunsuri per opțiune.
In urma analizei datelor cantitative am constatat ca la aceasta intrebare am primit tot atatea raspunsuri cati subiecti am chestionat. Acestia au optat pentru : 5 raspunsuri pentru prima si a patra varianta, 6 pentru cea de-a doua, 7 pentru cea de-a treia si doar 3 raspunsuri pentru ultima optiune.
Putem afirma ca au raspuns la intrebare in procent de:
Foarte oportuna= 19,26%;
Oportuna= 23,10%
Cu o oportunitate medie= 26, 95%
Putin oportuna= 19,26%
Complet inoportuna: 11,41%
Presupozitii:

Prima întrebare a chestionarului lansează și prima provocare. În ceea ce ne privește, am apreciat ca fiind oportună introducerea manualelor digitale în instituțiile de învățământ. Subiecții noștri au fost mai reticenți, drept urmare au considerat că introducerea manualelor digitale implică o oportunitate medie.



La intrebarea 2, am primit urmatoarele raspunsuri:

2. În ce măsură consideraţi că aveţi pregătirea necesară
pentru a lucra cu manualele digitale?




Numeric si procentual, raspunsurile pentru cea de-a doua intrebare au fost distribuite astfel:
In foarte mare masura= 7 raspunsuri= 26,92%
In mare masura= 8 raspunsuri= 30,76%
In mica masura= 4 raspunsuri= 15,38%
In foarte mica masura= 6 raspunsuri= 23,07%
Deloc= 1 raspuns= 3,84%

Presupozitii:
            Având în vedere că introducerea cursurilor pentru formarea cometențelor digitale in rândul profesorilor nu sunt obligatorii, ne-am fi așteptat ca răspunsul cu ponderea cea mai mare să fie în mică măsură. Nivelul așteptărilor noastre a fost depășit, majoritatea subiecților considerând că în mare măsură se pot descurca și pot folosi manualele digitale.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu