luni, 1 iunie 2015

Importanta manualelor digitale-7

Dificultati cu care se confrunta profesorii

            In ceea ce priveste dificultatile care ar putea aparea in procesul utilizarii manualelor digitale, am ales sa analizam problema atat din punctul de vedere subiectilor care utilizeaza manualele cat si din perspectiva celor care nu fac acest lucru. In ordinea numarului de raspunsuri date de subiectii nostri, am intocmit un clasament al dificultatilor:
Cei care nu au utilizat considera ca dificultatile pe care le-ar putea intampina sunt:
             I.   Subiectii nu stiu sa utilizeze manualele;
            II.   Utilizarea acestora depinde de conexiunea la internet;
           III.  Distragerea atentiei copiilor si tratare superficiala a cerintelor;
           IV.  Lipsa de pregatire a elevilor si lipsa de control asupra clasei;
           V.   Blocarea aplicatiei;
          VI.   Respingere din partea parintilor;
         VII.  Consuma energie electrica;

Pe de alta parte, cei care utilizeaza manualele considera ca problemele reale sunt:
               I.  Elevii nu stiu sa le utilizeze;
              II.  Distragerea atentiei elevilor;
             III.  Timpul le limiteaza activitatea;
             IV.  Sunt putine dispositive;
              V.  Blocarea aplicatiei;
             VI. Respingere din partea parintilor;

Modalitati de sprijin

            Daca anterior am aflat informatii in ceea ce priveste modalitatile de sprijin de care profesorii au nevoie in functie de mediul din care provin, de aceasta data ne vom axa pe analiza raspunsurilor in functie de utilizarea manualelor digitale la clasa.
Profesorii care nu au utilizat manualele digitale presupun ca le-ar putea fi de folos:
           I.  Consiliere si asistenta online
         II.  Cursuri de formare
Pe de alta parte, subiectii care utilizeaza deja manualele digitale sustin ca i-ar  putea ajuta:
Cursuri de formare
           I.   Mentorat/ asistenta online/ punerea la dispozitie a resurselor necesare;

Beneficii ale utilizarii manualelor

Profesorii care nu au utilizat manualele digitale presupun unele beneficii ar putea fi:
            I.   Motivarea elevilor;
          II.    Stil interactiv de predare;
        III.     Dobandirea competentelor IT;
        IV.     Continut atractiv;
         V.      Sunt usor de transportat/ Elevii primesc instructiuni si acasa;
        VI.      Nu aduc niciun beneficiu.

In schimb, respondentii care utilizeaza deja manualele se bucura de urmatoarele avantaje:
                  I.            Motivarea elevilor;
                II.            Continut atractiv/ dobandirea competentelor IT;
              III.            Stil interactiv de predare;

Probleme pe care le ridica utilizarea manualelor la clasa:

Presupunerile facute de profesorii care nu utilizeaza inca manualele digitale sunt urmatoarele:
                I.            Dispare interesul pentru scrisul de mana si pentru lectura;
               II.            Distragerea atentiei copiilor;
              III.            Depind de posibilitatile materiale ale scolii si ale parintilor;
              IV.            Prea mult timp petrecut in mediul virtual;
              V.            Afecteaza sanatatea( in special vederea)
              VI.            Scade capacitatea de comunicare si de control asupra clasei;

Profesorii in clasele carora se utilizeaza manualele digitale ne confirma ca se confrunta cu :
               I.            Dispare interesul pentru scrisul de mana si pentru lectura/ Afecteaza vederea;

              II.            Depinde de starea materiala/ Distragerea atentiei copiilor/ Nu stiu sa le utilizeze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu